5 tips voor een pakkende reclametekst
Het schrijven van een goede (reclame-)tekst lijkt makkelijk, maar kan in de praktijk een hele worsteling betekenen. Niet getreurd, deze tips helpen bij het maken van een boodschap die aankomt.
1. Zorg voor een goede kopregel
Een goede kopregel in een advertentie is misschien wel het allerbelangrijkst. Het maakt mensen nieuwsgierig en zet direct aan tot actie: uw product kopen of een offerte aanvragen. Slim woordgebruik verhoogt de aantrekkelijkheid van uw advertentie. Woorden als 'nu', 'nieuw', 'gratis', 'maatwerk', 'bijzonder' en 'eenmalig' doen het altijd goed in reclameteksten.
2. Gebruik korte zinnen
In reclameboodschappen, en zeker in een webadvertentie, zijn lange zinnen uit den boze. Een zin van meer dan tien woorden is al te lang. Heeft u moeite om korte zinnen te maken? Dit is een goede tip: als er veel komma's in een zin staan, dan is deze vaak op te splitsen in meerdere aparte zinnen.
3. Benoem het voordeelVaak worden advertenties gebruikt om zeer uitgebreide informatie te geven over het productaanbod. Terwijl het veel effectiever is om kort het klantvoordeel te noemen. In online advertenties leidt dit potentiƫle kopers direct naar uw website of of webwinkel.
4. Gebruik een 'payoff'
Een 'payoff' is de slotregel van uw advertentietekst. Het bevestigt klanten in hun keuze voor uw bedrijf of product en kan nog eens benadrukken waar uw bedrijf garant voor staat.
5. Laat uw tekst altijd door iemand controleren
Als u enige tijd bezig bent geweest met het schrijven van een reclametekst, wordt u 'blind' voor uw eigen fouten. Zelfs als u de tekst meerdere malen hebt gecontroleerd, kunt u zaken over het hoofd zien. Iemand die de advertentie voor het eerst ziet, ziet fouten veel eerder.
Een goede kopregel in een advertentie is misschien wel het allerbelangrijkst. Het maakt mensen nieuwsgierig en zet direct aan tot actie: uw product kopen of een offerte aanvragen. Slim woordgebruik verhoogt de aantrekkelijkheid van uw advertentie. Woorden als 'nu', 'nieuw', 'gratis', 'maatwerk', 'bijzonder' en 'eenmalig' doen het altijd goed in reclameteksten.
2. Gebruik korte zinnen
In reclameboodschappen, en zeker in een webadvertentie, zijn lange zinnen uit den boze. Een zin van meer dan tien woorden is al te lang. Heeft u moeite om korte zinnen te maken? Dit is een goede tip: als er veel komma's in een zin staan, dan is deze vaak op te splitsen in meerdere aparte zinnen.
3. Benoem het voordeelVaak worden advertenties gebruikt om zeer uitgebreide informatie te geven over het productaanbod. Terwijl het veel effectiever is om kort het klantvoordeel te noemen. In online advertenties leidt dit potentiƫle kopers direct naar uw website of of webwinkel.
4. Gebruik een 'payoff'
Een 'payoff' is de slotregel van uw advertentietekst. Het bevestigt klanten in hun keuze voor uw bedrijf of product en kan nog eens benadrukken waar uw bedrijf garant voor staat.
5. Laat uw tekst altijd door iemand controleren
Als u enige tijd bezig bent geweest met het schrijven van een reclametekst, wordt u 'blind' voor uw eigen fouten. Zelfs als u de tekst meerdere malen hebt gecontroleerd, kunt u zaken over het hoofd zien. Iemand die de advertentie voor het eerst ziet, ziet fouten veel eerder.
Reacties
Een reactie posten